למגדל המתחיל: 8 טיפים להרחקת שוטרים

לפניכם מספר טיפים יעילים ופשוטים ליישום, שכל מגדל קנאביס צריך להכיר בכדי לשמור על היקר מכל: היבול הנחשק והחופש האישי שלו.

למרות שברוב מדינות העולם המערבי כיום גידול ביתי של קנאביס איננו נחשב לעבירה פלילית, עדיין ישנם עוד מספר מקומות לא קטן (כמו ישראל למשל) שבהם גורמי האכיפה ממשיכים להטריח את עצמם בהתעסקות מיותרת זו.

רדיפת גורמי האכיפה כנגד מגדלי הקנאביס הכריחה את המגדלים לעקוב אחר דפוסי הפעולה של המשטרה, להכיר כיצד היא מתחקה אחר הגידולים וללמוד כיצד ניתן לצמצם (עד כמה שניתן) את הסיכוי להיתפס.

כמו כן, חשוב לזכור שצמח קנאביס “מושך אש”, והרחקת גורמים זרים (גם אם הם אינם כחולי מדים) הוא דבר שרצוי לדעת וליישם.

אז הנה 8 עצות וטיפים מומלצים לכל מגדל שרוצה להגן על עצמו ככל הניתן:

1. לסתום את הפה

לא משנה כמה אתם סומכים על חברים שלכם, או כמה אתם מתים להשוויץ בגברת היפה שצומחת אצלכם בארון – אין שום סיבה בעולם לשתף את עניין הגידול עם גורמים נוספים שאין להם יד בתהליך.

המקרה היחיד שבו ניתן לספר לחבר אודות הגידול יהיה במצב בו יש צורך בשיתוף פעולה מעשי להמשך הפרויקט. כך לדוגמה כאשר המגדל נאלץ לנסוע למילואים לתקופה ארוכה וצריך עזרה בהשקייה והשגחה על הצמחים.

חשוב להדגיש שגם במקרים כאלה רצוי לא לערב יותר מאדם אחד.

2. לא לשכוח את השכנים

במידה והקדשתם חדר שלם עבור הגידול ובמידה והפרויקט מתבצע בדירה בבניין מגורים, כדאי לקחת בחשבון מה מתרחש מצידו השני של הקיר. במידה וישנם בחדר מכשירים חשמליים המפיקים רעש חזק מידי (מפוח, מאווררים, משאבות וכו’), מומלץ לשקול לבצע איטום אקוסטי בחלל, או לחלופין לעטוף את המכשירים הבעייתיים בחומר מבודד רעש.

טיפ חשוב נוסף הוא להשתדל להימנע מגרירות מיותרות של ציוד כבד על רצפת הדירה, כדי שהשכנים מלמטה לא יוטרדו ויטרידו.

כמו כן חשוב לזכור: כאשר מכניסים לדירה ציוד “מחשיד”, רצוי שלא להסתובב עם המוצרים גלויים לעיניי כל – אלא להסוותם באמצעות שקיות אטומות.

3. עקבות דיגיטליות

האם יתכן שמישהו יעלה את השם שלכם במהלך חקירה פלילית? האם יש בחשבון הפייסבוק שלכם תמונות עם מגדלי קנאביס או סוחרים?

אם חבר טוב שלכם נתפס על ידי גורמי האכיפה ואלו החרימו לו את הטלפון, ייתכן מאוד שעליתם להם על הרדאר. אין זה בהכרח אומר שמרגע זה מתחילה להתנהל חקירה כנגדכם, אולם ככל שהמשטרה תאסוף יותר חומרים המקשרים אתכם עם מריחואנה, כך תוקל עליהם מלאכת השגת צו החיפוש מבית המשפט.

במהלך הגידול עצמו רצוי להימנע מפעילות באינטרנט המקושרת לתחום. השתתפות בקהילות או בפורומים העוסקים בגידול קנאביס היא דרך מצוינת להכיר את הנושא וללמוד עליו רבות, אולם יש לעשות זאת תוך נקיטת אמצעי זהירות כמו שימוש בדפדפן טור, שיתוף תמונות ללא חותמת GPS (תכונה נפוצה במצלמות של טלפונים סלולריים) והעלתן לרשת דרך שרתי תמונות אנונימיים ושימוש תדיר במחשבים שאינם בבעלות המגדל, כך שלא יהיו מצויות בו “עוגיות” עם פרטים אודות חשבונות דואר אלקטרוני וכדומה, ולא ניתן יהיה להתחקות אחר המשתמש.

כמובן שחשוב מאוד לא להתכתב בהודעות SMS רגילות וגם לא בוואטסאפ. הפתרון הטוב ביותר להתכתבויות הוא אפליקציית ‘Telegram’ בה ניתן לבצע שיחות בדומה לוואטסאפ, פלוס יתרון אחד חשוב: ניתן לקבוע משך זמן שלאחריו כל ההודעות בשיחה תמחקנה וכך לא יישאר זכר לדברים שכתבתם.

4. חישבו על חשבון החשמל

השמועות והדיווחים אודות שיתופי פעולה חשאיים בין חברות החשמל למשטרה נפוצים בקרב מגדלי קנאביס בעולם כולו, כולל גם כאן בישראל. אולם לפני שנתייחס לנושא זה, חשוב להדגיש כי אין שום סיבה שמגדל ביתי יחשוש מצריכת חשמל חריגה – גם במערך גידול גדול מהממוצע עם שתי נורות של 400 וואט, או אפילו נורה אחת של 1000 וואט – חשבון החשמל הסופי (כולל מאוורר, מפוח ומוצרי חשמל נוספים) עדיין יהיה רחוק מלהגיע לממדים בהם הוא עלול לעורר את תשומת לב הרשויות.

המגדל הזה הגזים קצת
המגדל הזה הגזים קצת

מי שכן עשוי להיות מוטרד מחשבון חשמל מנופח יהיו מגדלים בקנה מידה גדול יותר: במקרים כאלה מומלץ למצוא מקום שבו בשנה החולפת צריכת החשמל הייתה גבוהה (כמו למשל דירה שנערכו בה סדנאות עם תנורי קרמיקה או חנות/האנגר באזור תעשייה).

בכל אופן מומלץ תמיד לחסוך באנרגיה ובהוצאות החשמל באמצעות ניתוק של מכשירים “זוללי חשמל” כמו מכונת כביסה, מייבש, תנור וכדומה. בתוך חדר הגידול רצוי להשתמש באלטרנטיבות ידידותיות יותר לסביבה (ולכיס) כגון נורות לד (LED) לגידול במקום נורות הפריקה בלחץ גבוה (HPS) המסורתיות.

5. קניה חכמה

במידה ומדובר בציוד רב, מומלץ שלא לבצע את הרכישה כולה במקום אחד אלא לפרוס אותה על פני מספר מוקדים לאורך זמן. תמיד עדיף לשלם על הכל במזומן ולהימנע מתשלום בכרטיס אשראי או בכל אמצעי שעלול להשאיר עקבות. עם זאת יש לציין כי ביצוע רכישה באשראי או הזמנה של ציוד באינטרנט אמנם שמה את המגדל “על המפה”, אולם אין זה מספיק (ברוב המקרים, במדינה מתוקנת) למשטרה כדי להשיג צו חיפוש.

6. בעיות טמפרטורה

דמיינו לעצמכם שכונה שקטה בפרברי העיר המתכסה במהלך החורף בשמיכת שלג צחורה; כעת דמיינו לעצמכם בית שהוא באופן מחשיד “נקי” משלג. לא מעט מקרים שכאלה הפלילו מגדלי קנאביס ברחבי אירופה.

הגג עם קרחת השלג המפלילה
הגג עם קרחת השלג המפלילה

באקלים המזרח תיכוני בו אנו חיים הבעיה הזו נראית כמעט ולא מטרידה, אולם גם במדינות פחות מושלגות יש היום כוחות שיטור שפועלים לאיתור מגדלי קנאביס באמצעות מצלמות תרמיות שיודעות להצביע על כל אזור עם טמפרטורה חריגה, כפי שניתן לראות בסרטון הזה שהפיצה המשטרה הבריטית:

7. אטמו חלונות

אור מחשיד הבוקע מאחד החלונות של חדר הגידול הוא אחד הסממנים המסגירים ביותר. יש לוודא שכל החלונות אכן אטומים וכי כל מי שיביט פנימה מבחוץ יגלה חושך מוחלט. ניתן לעשות זאת באמצעות התקנת מבנה מסביב לחלון וצביעתו בשחור, או על ידי כיסוי של החלון היטב בעזרת בד שחור אטום.

אור כתום בוהק עלול להזמין צרות
אור כתום בוהק עלול להזמין צרות

8. עסק מסריח

תהליך גידול הקנאביס בהחלט יכול להביא עימו גם ריחות נלווים חזקים במיוחד שעלולים להסגיר בקלות את המתרחש במקום, במיוחד במהלך שלבי הפריחה המאוחרים ושלב הקציר והתלייה לייבוש.

בכדי להתמודד עם בעיית הריח מומלץ בראש ובראשונה להתקין פילטר פחם שיהיה מחובר למפוח ויהווה חלק אינטגרלי מערך הוונטילציה – האוויר בחלל הגידול יעבור דרך פילטר הפחם וייצא למרחב הציבורי נקי מריחות. יחד עם פילטר הפחם ישנם מגדלים הנוהגים לגדל צמחים המפיצים ארומה חזקה כדוגמת רוזמרין או לבנדר, כמו גם שימוש בתכשירים לטשטוש ריחות המבוססים על שמנים אתריים.

מגדלים בקנה מידה מסחרי כבר יפנו לפתרונות ייעודיים שפותחו לטיפול במפגעי ריח בתעשיות מסחריות כמו התקנת מכשירי אוזון לטיהור אוויר.

ראו גם:
מריחואנה: המדריך הפלילי למשתמש הנורמטיבי
המדריך להתחמקות מתמנונים – להזמין זרעים, לגדל קנאביס ולהישאר בחיים
חיפוש לא חוקי: 4 משפטי קסם להתמודדות עם שוטרים

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר